Пізнаємо світ розумом і серцем

2014-12-16

/Files/photogallery/DSCF1420.JPG

Народна мудрість гласить: «Якщо твої плани розраховані на рік – сій жито, якщо твої плани розраховані на десятиліття – саджай дерева, якщо твої плани розраховані на віки - виховуй дітей" і саме такии є девіз вихователя старшої групи "Дзвіночки" ДНЗ «Орлятко» Сопронюк Тетяни Анатоліївни.

Тетяна Анатолівна постійно працює над підвищенням своєї фахової майстерності, впроваджуючи в практику роботи інноваційні технології за спадщиною Василя Олександровича Сухомлинського: «Пізнаємо світ розумом і серцем» та «Виховуємо казкою».

Основним напрямом інноваційної діяльності «Пізнаємо світ розумом і серцем» є проведення систематичних спостережень за ростом і розвитком рослин, дослідів, екскурсій, екологічних стежин, уроків милувань серед природи, уроків мислення,занять-подорожей.Впроваджуючи досвід відомого педагога-практика, Тетяна Анатолівна також звернула увагу на велике значення рідної мови в житті дітей та поставила акцент на актуальності питання мовленнєвого зростання дітей дошкільного віку через твори В.О.Сухомлинського. Для дошкільнят казка - це те віконечко, через яке проникає світло про оточуюче і формує навики пізнання світу. Тому Сопронюк Т.А. широко використовує педагогічну спадщину Василя Олександровича Сухомлинського, який цікаво розробив життєдайну теорію «Виховуємо казкою». Творче використання даної технології вирішує складні питання мовленнєвого розвитку та виховання в цілому.

Тетяна Анатолівна планує цікаву, насичену, а головне результативну роботу по впровадженню педагогічних ідей Василя Сухомлинського. Такі форми роботи, як театралізовані вистави, свята, розваги, літературні вікторини, ігри-драматизації, музично-літературні мікси, широке використання казок, міні-занять, казок-хвилинок позитивно вплинули на збагачення словника дітей специфічними казковими зворотами, фразеологізмами. Тексти казок та оповідань допомагають малятам правильно будувати діалоги, логічно мислити.

Також Тетяна Анатолівна велику увагу приділяє питанню духовно-морального виховання дітей. Тому вона не тільки вчить дітей створювати, слухати казки, а й передавати враження від них у малюнках, аплікаціях, ліпленні. Діти зображують те, що їх хвилює й радує, на папері відкривається світ мрії. Адже, дитячий малюнок, сам процес малювання – це частка духовного життя дитини. І, як говорив Сухомлинський: «Діти не просто переносять на папір щось із навколишнього світу, а живуть у цьому світі, входять у нього, як творці краси, дістаючи насолоду від неї».

Свої знання та уміння по впровадженню спадщини Василя Олександровича Сухомлинського Тетяна Анатолівна Сопронюк не тільки постійно збагачує, удосконалює, а й ділиться ними з колегами. Саме з цією метою вона провела відкрите заняття на тему «Квіти для бабусі».

/Files/photogallery/DSCF1407.JPG

На початку заняття її вихованці виклали та прочитали назву даного заняття за допомогою пронумерованих букв. Далі дошкільнята продемонстрували нам свої уміння з кількісної та порядкової лічби прямого та зворотного порядку, а також уміння орієнтуватися в просторі (зліва, справа, попереду, позаду) та визначати числа-сусіди.Під час заняття вихованці не просто виконували різні завдання, а й творили добрі справи – допомогли квітам знайти свої пелюстки, розв’язуючи приклади.

Дуже вправно дошкільнята складають звуко-буквений аналіз слова, визначають голосні і приголосні звуки та ділять слова на склади.

З цікавістю усі присутні слухали оповідання В.О.Сухомлинського «Про конвалію» та ще з більшою цікавістю міркування дошкільнят над проблемними запитаннями.

А наприкінці заняття дані вихованці намалювали квіти для своїх бабусь.

/Files/photogallery/DSCF1421.JPG


/Files/photogallery/DSCF1410.JPG

/Files/photogallery/DSCF1413.JPG/Files/photogallery/DSCF1414.JPG

/Files/photogallery/DSCF1417.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 0