Відомо, що методична робота в дошкільному закладі – це цілісна система взаємопов’язаних заходів, яка ґрунтується на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду і спрямована на підвищення фахової майстерності педагогів, на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, педагогічного колективу з метою підвищення ефективності освітнього процесу.

Головний напрямок методичної роботи є – допомагати педагогам постійно оволодівати новими, ефективними формами і методами роботи з дошкільниками, забезпечувати умови для розвитку творчості педагогів, підвищувати їхню професійну майстерність та компетентність.

Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є використання та впровадження активних форм методичної роботи; інноваційних технологій, нових форми діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти; використання інформаційно - комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

Проте у кожного вихователя свій професійний портрет, свій темп удосконалення педагогічної майстерності, свій тип виконання отриманого завдання, неповторний, власний рівень педагогічної майстерності, особисте педагогічне кредо.

Тож при плануванні методичної роботи обов’язково враховується аналіз і самоаналіз роботи вихователів з розвитку дітей дошкільного віку, результати діагностичного анкетування та професійні запити кожного вихователя; характер труднощів, з якими педагоги можуть зіткнутися при виконанні тих чи інших заходів.

Робота в дошкільному навчальному закладі «Орлятко»

ведеться згідно річного плану

План спрямований на виконання завдань Закону України

“Про дошкільну освіту” та Базового Компоненту дошкільної освіти.

Педколектив ДНЗ працює над

всебічним загальним розвитком вихованців

відповідно до їхніх потенційних можливостей, формування базису особистісної культури: самообслуговування, комунікації, пізнавальної мотивації, бажання і вміння вчитися.

Освітні програми за якими працює заклад освіти

Освітня програма для дітей від 2 до 7 років "Дитина".

Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях.

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт".

Головним напрямком діяльності кожного вихователя

були і залишаються охорона, зміцнення здоров`я дітей, забезпечення необхідних умов для їх фізичного та психічного розвитку.

Методична робота ведеться у слідуючих напрямках:

· створення атмосфери творчості, психологічної перебудови стосунків у педколективі;

· знайомство і впровадження інноваційних освітніх технологій;

· підвищення професійної компетентності вихователів;

· вивчення особистісних особливостей вихователів для кращої організації їх роботи.

Методична мета

· збагачення педагогів новими, інноваційними методами та засобами навчання;

· постійне вдосконалювання навичок самоосвіти, надання педагогу допомоги, як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результатів його педагогічної праці;

· створення такого освітнього простору, де повному обсязі реалізовано творчий потенціал педагогічного колективу і кожного зокрема.

Осередком здійснення пізнавально-розвивальної діяльності

та роботи з педагогічними кадрами

в дошкільному закладі є методичний кабінет.

Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані та розташовані для зручного використання, що відображено у каталозі методичного кабінету. Окремими розділами виділено нормативні документи, документація вихователя-методиста; матеріали атестації працівників; співпраця зі школою, родиною, матеріали перспективного педагогічного досвіду.

Для реалізації одної з основних функцій роботи методичного кабінету – забезпечення комплексного творчого процесу, під час якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників, оволодіння ними ефективними формами і методами роботи з дітьми, створено картотеки: дитячої літератури, методичної літератури, періодичних видань, демонстраційних картин, книгу отримання та видачі посібників.

У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи педагогів. Це інформації, доповіді, підготовлені педагогами для виступів на педрадах, зразки планування, проведення тематичних днів, тижнів, методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження рівнів засвоєння дітьми програми для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят.

Різноманітність форм, зміст та дієвість методичної роботи

Методична робота в дошкільному закладі відповідає структурі методичної роботи з педагогічними кадрами. В роботі з педколективом впроваджуються масові (педради, семінари), групові (семінари-практикуми, творчі групи) та індивідуальні (самоосвіта, курсова перепідготовка) форми методичної роботи.

В дошкільному закладі створені належні умови

для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів.
Адміністрація дошкільного закладу здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки педагогів. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на методгодинах.
Належна увага приділяється роботі з молодими вихователями. За кожним з молодих вихователів закріплено досвідченого педагога-наставника.

Широко використовуються традиційні та інтерактивні форми методичної роботи: круглий стіл, методичні посиденьки, прес-конференції, диспути, дискусії, «мозковий штурм», панорами методичних заходів, презентації ідей, творчі звіти педагогів, майстер – класи, випуск педагогічних порадників для батьків, створення мультимедійних презентацій.

Але які б форми методичної роботи не використовувалися в закладі, головними дієвими особами в колективі є діти, наші вихованці. Адже саме для них, наших улюблених малюків, педагогічний колектив підвищує власний професіоналізм, створює відповідні умови для їх всебічного розвитку.

Бо як к говорять класики:

«Талант створювати не можна,

але

можна створювати культуру тобто ґрунт,

на якому ростуть і процвітають таланти»

(Генріх Нейгауз)

Діти – це наші мрії, наша надія, наша радість. А кожна дитина – особливий світ, і пізнати його може той, хто разом з малюком долучатиметься до його радощів, успіхів, тривог, хто розумітиме його самого. Саме тому основний критерій навчально -виховної роботи колективу садочку: краще те,що краще для дитини, а не те, що зручно для дорослих.

Вихователі широко використовують елементи інноваційних методик, які допомагають зробити процес виховання та навчання дітей більш цікавим та дієвим. Це"Ейдотехніка", методика М.М.Єфименка "Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей", Л.Б.Фесюкової "Виховання казкою", Є.Шейко "Розвиток пізнавальної сфери дитини за допомогою розвивальних ігор", логічні блоки З.Дєнеша, кольорові палички Дж.Кюізенера, музичну педагогіку К.Орфа.

Проводять поглиблену роботу з розвитку інтелектуальних здібностей кожної дитини шляхом більш активного використання логічних ігор і вправ, використовуються різні види мистецтва в розвитку творчих здібностей дітей , продовжують роботу з питань загартування та використання нетрадиційних методів оздоровлення дитячого організму з метою зміцнення і збереження здоров’я дошкільників, здійснюють диференційований підхід до дітей для забезпечення результативності процесу.

З метою психологічного розвантаженняпроводяться

ігри-медитацїї,кінезіологічні вправи, психогімнастика, кольоротерапія, ґудзикова терапія, які активізують позитивні емоції малят.

Цікавою методикою, яка сприяє стрімкому розвитку розумових здібностей малюків, є пальчикова гімнастика. Ці вправи допомагають не лише формувати тонкі рухи пальців обох рук, готувати руку до письма, а й розвивати зорову та слухову увагу, виховувати працездатність, терплячість.

Для стимуляції інтелектуального розвитку психологом дитячого садка використовується комплекс спеціальних кінезіологічних вправ. Розвивальна робота спрямовується від руху до мислення , а не навпаки. Під впливом кінезіологічних тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни.

Ці методики дозволяють виявити приховані здібності дитини і розширити межі можливості її мозку. Заняття усувають дезадаптацію у процесі навчання, гармонізують роботу головного мозку.

Батьки сучасних дітей намагаються, щоб діти багато знали, сприймали багато різної інформації, і щоб вона залишалася в їхній пам'яті надовго. Це легко вирішується в нашому садочку завдяки застосуванню методики розвитку асоціативно-образного мислення - ейдотехніки.

Колектив дитячого садка старається зробити так, щоб тільки-но переступивши поріг ДНЗ, батьки відчули: в садку все робиться для того, щоб їхній дитині було комфортно серед затишних інтер’єрів уважних і лагідних працівників. Під час прийому малюка до дитсадка у тата й мами розпитають усе про сина чи доньку: що люблять, що непокоїть, які улюблені справи і заняття, чи є друзі…. Це потрібно для того, щоб вчасно підібрати «ключик» до вихованця, допомогти йому безболісно влитись в колектив групи.

Тут панує щирість і любов до дітей, високий професіоналізм і гармонія. Тут дітям тепло і затишно. Тут можна усе - дружити, мріяти, міркувати, малювати, сміятися, любити, гратися, творити, радіти, жартувати, сумувати, фантазувати, помилятися...

Справді, можна усе, але за важливих умов: поважати інших так, як поважаєш себе. Допомагати один одному, радіти успіхам інших, бути добрим, уміти співчувати.

Наш колектив вважає,що діти - це паростки життя і ми плекаємо їх з любов'ю.

Кiлькiсть переглядiв: 147